FAQ
Veelgestelde vragen
Meer over jouw Sportprofiel
Waarom heb ik een sportprofiel nodig?
Een sportprofiel dien je aan te maken om sportactiviteiten en lesreeksen te kunnen boeken voor een Koningsspelen activiteit.
Wat kan ik met mijn profiel?
Met jouw profiel kan je jezelf (en anderen) inschrijven voor een sportactiviteit of lesreeks. Daarnaast kan een sportclub na jouw inschrijving contact met je opnemen over je aanmelding.
Hoe maak ik een profiel aan?
Als je nog niet bent ingelogd en je een sportactiviteit wilt boeken of bewaren, wordt automatisch aangegeven of je wilt inloggen of registreren. Als je op 'registreren' klikt kom je vanzelf in het registratiescherm om een Sportprofiel aan te maken. Daar vul je jouw gegevens in en ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden.
Een andere manier om in het registratiescherm te komen is door rechtsboven op 'login' te klikken. Klik vervolgens op 'nog geen account' en dan op 'registreer'.
Moet ik voor mijn kinderen een apart profiel aanmaken?
Nee, dat is niet nodig. Met jouw eigen account kun je een sportactiviteit of lesreeks voor je kind(eren) boeken.
Hoe meld ik mijn kinderen aan?
Kies een sportactiviteit of lesreeks uit die jouw kind graag wilt beoefenen. Klik dan op 'boeken'. Dan verschijnt er een venster waarin je jouw kind kunt toevoegen. Vul de voornaam en leeftijd in en je kunt de sportactiviteit of lesreeks definitief boeken!
Hoe kan ik mezelf uitschrijven van de mails die ik ontvang?
Na het boeken van je sportactiviteit of lesreeks ontvang je meerdere automatische e-mails. Een bevestiging, een dag voor de les een reminder met informatie over wat je gaat doen tijdens de les en een mailtje na afloop waarmee je een review kunt plaatsen bij de sportclub. Als je deze mails niet wilt ontvangen, dien je jouw boeking te annuleren.
Wil je alle overige e-mails niet meer ontvangen? Ga dan naar je profiel en schrijf je uit (rechtsboven op de pagina) of schrijf je uit via de betreffende mail.
Meer over de sportactiviteiten en lesreeksen
Hoe boek ik een sportactiviteit of lesreeks voor mezelf of voor iemand anders?
Nadat je een sportactiviteit of lesreeks hebt gevonden waaraan je wilt deelnemen, klik je op 'boeken'. Op de volgende pagina kun je invullen voor wie je wilt boeken, bijvoorbeeld voor jezelf, jouw kinderen of iemand anders. Nadat je de benodigde gegevens hebt ingevuld, kun je jouw boeking bevestigen. Je krijgt een bevestigingsmail van jouw boeking.
Hoe kan ik een lespakket van sportactiviteit of lesreeks opslaan/ bewaren onder mijn favorieten?
Als je een sportactiviteit of lesreeks hebt gevonden die je wilt bewaren, klik je op de knop 'bewaren'. Dan komt deze sportactiviteit of lesreeks bij 'bewaarde sportactiviteiten' te staan in je profiel.
Moet ik iets betalen voor deelname aan een sportactiviteit of lesreeks?
Bij deze Koningsspelen actie is al het sportaanbod gratis. Enige uitzondering is dat andere type extra kosten die de sportaanbieder maakt wel in rekening gebracht kan worden. Denk aan het huren van materiaal zoals schaatsen.
Waarom doen er geen/ weinig sportclubs mee in mijn woonplaats?
Sportaanbieders die zich aanmelden bij de Koningsspelen worden gekoppeld aan een deelnemende school in de buurt. Als deze KoningsMatch is gemaakt, dan kunnen deze sportaanbieders na de Koningsspelen hun vervolg sportactiviteiten aanbieden via deze website.
Hiermee bouwen we een digitale brug tussen de sportaanbieders en de ouders van kinderen die door de Koningsspelen met de sport kennis hebben gemaakt. Door de actie kunnen de kinderen van scholen, waar sportaanbieders actief zijn geweest, een vervolg sportactiviteit reserveren met de flyer die de sportaanbieder heeft uitgereikt aan kinderen of docenten.
Waarom komt er met het filter op aangepast sporten geen resultaat naar boven?
Helaas is er dan geen sportclub in de buurt die een sportactiviteit of lesreeks heeft die geschikt is voor jouw beperking. Filter op een grotere regio, misschien heeft een sportclub in een andere regio wel een geschikte sportactiviteit of lesreeks.
Ik wil contact opnemen met een sportclub, kan dat?
Jazeker. Bij het reserveren van een sportactiviteit of lesreeks vind je ook de contactgegevens van de sportclub in de bevestigingsmail. Op de pagina van de sportclub staan tevens contactgegevens als je vooraf contact wil.
Ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen, hoe kan dit?
Na inschrijving op een sportactiviteit of lesreeks kan het een paar minuten duren voordat je een ontvangstbevestiging krijgt. Heb je deze niet ontvangen? Kijk dan in je spambox of daar de e-mail terecht is gekomen.
Als dat ook niet het geval is, is je inschrijving waarschijnlijk niet gelukt en kun je het beste nogmaals aanmelden of met het Sport Support team contact opnemen. Onderaan deze pagina staan alle contactmogelijkheden.
Hoe kan ik een geboekte sportactiviteit of lesreeks wijzigen of annuleren?
Je kunt jouw sportactiviteit of lesreeks wijzigen en annuleren in je sportprofiel. Nadat je bent ingelogd, klik je op 'mijn boekingen'. Hier kun je jezelf uitschrijven voor de geboekte sportactiviteit of lesreeks of de reservering wijzigen.
Tot wanneer kan ik mijn reservering annuleren?
Je kunt je reservering annuleren tot 48 uur van tevoren. Bij grote voorkeur ontvangen de sportclubs je annulering zo snel mogelijk zodat zij in hun lesplanning rekening kunnen houden met het aantal deelnemers.

Vragen? Neem contact met ons op!
Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: